Ofrivillig bloggpaus



Jag har varit på landet i påsk. Med i bagaget fanns bärbaringen, kortläsaren, kameran och mobilabredbandet. Långfredagens och påskaftonens inlägg hade jag redan klara i huvudet.

Efter en härlig långfredag med trädgårdsarbete, lyste solen alldeles lagom på bryggan för en stunds kvällsbloggande. Upp med grejorna; bärbaringen, kortläsaren, kameran och mobilabredbandet...

Bredbandet ville inte. Så började det eviga travandet runt gården för att hitta optimala kontakten med masten. På andra sidan lagårn hade jag fem pinnar. Topp! Bredbandet ville inte... Jag fick ingen kontakt med servern, trots att jag hade full signal. Det var bara att bita i det sura äpplet. Den här gången kunde jag inte blogga. Det var någonting som inte stämde.

Därför får ni långfredagens musik nu - ändå. Och påskaftonens bild - i allafall. Och ett senkommet Glad Påsk till er allihopa!




Och vad gjorde vi bloggare utan YouTube? Den här musiken lät verkligen långfredag för mej. Jag ville att ni skulle få höra den. Trots att det är för sent. Tyvärr stämmer inte bilderna som fanns till klippen riktigt med det jag har sett framför mej. Men det får bli så i alla fall. Jag hade två klipp att välja mellan, med bra ljudkvalitet. Det ena, som jag lagt in - bilder från fel årstid. Den andra - med bilder från filmen The last temptation of Christ - hade väl måhända kunnat passa i långfredagens anda - om man nu tror att Jesus var en vanlig man som hade familj och barn.


Kommentarer

Populära inlägg