En torsdagkväll på Kungliga Djurgården



I kväll gjorde jag äntligen slag i saken och for in till Djurgården och Waldemarsudde för att se Carl Larsson-utställningen som visas där (fram till och med den 31 maj). De har öppet till åtta på torsdagkvällar. Ett genidrag, visade det sej. Underbar kväll och lagom lite folk. Jag kunde titta på varje tavla ordentligt och i lugn och ro.

Men jag återkommer till själva utställningen och till Carl Larsson. Det jag kan säga nu är i alla fall att jag blev väldigt tagen av tavlorna.




En walk about på Djurgården hann jag i alla fall med efter utställningen. Men jag kommer att återvända, för att gå i morfars fotspår, Djurgården runt. Någon försommarkväll här framöver.








Vårkvällen gav allt det man kan önska av en vårkväll. Massor av spirande vårgrönt gräs, svullna knoppar, rusiga sångfåglar, doft av solvärmd jord och så den där gyllengröna himlen kring solnedgången. Meningen med livet...

Kommentarer

  1. Jo, stillheten. Och ändå så fyllt av liv.

    SvaraRadera
  2. Och hela rymden öppnar sej och far rakt in i hjärtat med en stor... smäll...

    SvaraRadera
  3. Staffan H: På våren - det vackraste som finns!

    SvaraRadera
  4. Ååååååååååååååååhhhhhhhhhhhhhhh! Vilka toppenbilder! Gillar ljuset, stämningen och perspektiven. 10 av 10!

    SvaraRadera
  5. Kesu: Oj, jag nästan rodnar. Men stort tack för dina ord. Jag umgicks faktiskt med seriösa tankar på att lägga ner bloggen igen. För tredje gången. Ibland undrar jag vad jag håller på med. Men så kommer någon som du - och tycker om - och så fortsätter jag en stund igen...

    SvaraRadera
  6. Inte lägga ner, bara ta en bloggpaus ibland. Lova det! LOVA! :)

    SvaraRadera
  7. Kesu: Ok... jag lovar. Jag skulle nog inte må bra av att lägga ner. Jag bara måste få fotografera de här sakerna, då de bilder jag tar i mitt jobb mestadels är av en helt annan karaktär.

    SvaraRadera
  8. Jag önskar, önskar, önskar att mina bilder var hälften så bra som dina, så jag slapp kommentera upp dom så mycket, att de talade för sig själva såsom dina gör.

    Vilka slags bilder tar du i jobbet?

    SvaraRadera
  9. Kesu: Ibland kan det hända att jag får ta natur- och arkitekturbilder, men för det mesta så hamnar folk på mina bilder. Förra veckan plåtade jag till exempel landshövdingen... Två gånger...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är alltid lika spännande att få veta vad någon tycker. Markera Namn/URL om du inte har något Google- eller Bloggerkonto. Har du ingen URL så räcker det att fylla i namn. Eller alias. Du kan vara anonym också om du vill.

Populära inlägg