Uddevalla - Utsikter



Uppe ifrån Agneberget ser man rätt långt. Här uppe står Uddevalla kyrkas ståtliga klocktorn - som en symbol för staden.

Åt väster det som jag envisas med att kalla Sunningebron, eftersom den hette det först, men som nu kallas Uddevallabron.




Kungstorget med statyn av Carl X Gustaf och mitt emot Kungshuset, som fortfarande ser likadant ut som när jag var liten. Vid torget ligger också Rådhuscaféet där man med fördel kan ta sig en kopp och en bulle.



Nordost ner mot Kungsgatan.



Mot hamnen.



Norra Hamngatan, med Bohusläns museum, brandstationen och Skansberget i fonden.

Kommentarer

  1. Du har fångat många fina vyer från Uddevalla med din kamera.
    Var där på teater för ett tag sedan och det är en fin liten stad.
    Nu åker man ju utanför över bron, men den nya strandpromenaden är trevlig.
    Eivor

    SvaraRadera
  2. Västanvinden: Den där strandpromenaden har jag bara sett från vägen och från Gustavsberg. Den måste jag definitivt prova på. Det får bli i sommar!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är alltid lika spännande att få veta vad någon tycker. Markera Namn/URL om du inte har något Google- eller Bloggerkonto. Har du ingen URL så räcker det att fylla i namn. Eller alias. Du kan vara anonym också om du vill.

Populära inlägg