torsdag 14 oktober 2010

Jag är en cafémänniska

_DSC0133sv

Jag älskar att sitta på café. Med en rykande varm kopp te, en matig macka eller något gott bakverk kan jag sitta i timmar och bara titta på folk och njuta.

_DSC0138sv

När jag studerade satt jag ofta på café och tentaläste. På något sätt lyckades jag koppla bort liv och rörelse omkring mig och koncentrera mig på uppgiften.

_DSC0136sv

I lördags hittade vi en ny (gammal) liten pärla, som vi aldrig besökt förut. Brygghuset Café i Svindersvik, vid Ryssviken i Sickla. Vacker miljö, gott te och väldigt god brie- och salamimacka. Fick jag. Och sitta ute. I oktober.

_DSC0135sv

De guldgula höstlöven singlade ner omkring oss där vi satt. Småbarn och hundar tumlade runt i prasslet och vattnet kluckade förstrött i stenstrandkanten.

_DSC0132sv

Äppelkakan – från caféets egna äpplen – var också god intygade Hussen…

10 kommentarer:

  1. Vad kul att hitta ett nytt och trevligt café. Och ett extra smil över de tre söta och färgglada "pippisarna".

    Bilden med lila ljung, gula löv och grått trä - helt underbar.
    Äppelkakan - mums!

    SvaraRadera
  2. slottsträdgårdsmästaren15 oktober 2010 06:24

    Tack för tipset! Det måste jag prova...eftersom även jag gillar att hänga på caféer.

    SvaraRadera
  3. Cafétips kan man aldrig få för många av, och det där verkar vara ett i min smak. Tack för det.
    /I.

    SvaraRadera
  4. Anta Snaque: Ja, det här är verkligen ett café att "samla" på. Och pippisarna kunde jag bara inte låta bli...

    Slottsträdgårdsmästaren: Stick dit och häng!

    Randiga Tråden: Det var det! :)

    IET: Perfekt som mål - eller utgångspunkt - för höstpromenaden...

    SvaraRadera
  5. Mira: om du vill diskutera det där du frågade om så skriv till jas2608 snabel a yahoo.com så kan jag berätta mera.

    SvaraRadera
  6. Jag menar om P.Orientales alltså.

    SvaraRadera
  7. Även jag tackar för tipset, ser görmulligt ut. Bra namn har det också! ;-)

    SvaraRadera
  8. Anonym: Jag hör av mig! :)

    Nora: Riktigt, riktigt trivsamt! Fast jag tror det heter brygghuset av att brygga och inte av... brygga.

    SvaraRadera
  9. *fniss* Jamen det är inte så kinkigt. Brygga som brygga! Låter bra i alla fall. :-)

    SvaraRadera

Det är alltid lika spännande att få veta vad någon tycker. Markera Namn/URL om du inte har något Google- eller Bloggerkonto. Har du ingen URL så räcker det att fylla i namn. Eller alias. Du kan vara anonym också om du vill.