Jag är en cafémänniska

_DSC0133sv

Jag älskar att sitta på café. Med en rykande varm kopp te, en matig macka eller något gott bakverk kan jag sitta i timmar och bara titta på folk och njuta.

_DSC0138sv

När jag studerade satt jag ofta på café och tentaläste. På något sätt lyckades jag koppla bort liv och rörelse omkring mig och koncentrera mig på uppgiften.

_DSC0136sv

I lördags hittade vi en ny (gammal) liten pärla, som vi aldrig besökt förut. Brygghuset Café i Svindersvik, vid Ryssviken i Sickla. Vacker miljö, gott te och väldigt god brie- och salamimacka. Fick jag. Och sitta ute. I oktober.

_DSC0135sv

De guldgula höstlöven singlade ner omkring oss där vi satt. Småbarn och hundar tumlade runt i prasslet och vattnet kluckade förstrött i stenstrandkanten.

_DSC0132sv

Äppelkakan – från caféets egna äpplen – var också god intygade Hussen…

Kommentarer

  1. Vad kul att hitta ett nytt och trevligt café. Och ett extra smil över de tre söta och färgglada "pippisarna".

    Bilden med lila ljung, gula löv och grått trä - helt underbar.
    Äppelkakan - mums!

    SvaraRadera
  2. slottsträdgårdsmästaren15 oktober 2010 kl. 06:24

    Tack för tipset! Det måste jag prova...eftersom även jag gillar att hänga på caféer.

    SvaraRadera
  3. Cafétips kan man aldrig få för många av, och det där verkar vara ett i min smak. Tack för det.
    /I.

    SvaraRadera
  4. Anta Snaque: Ja, det här är verkligen ett café att "samla" på. Och pippisarna kunde jag bara inte låta bli...

    Slottsträdgårdsmästaren: Stick dit och häng!

    Randiga Tråden: Det var det! :)

    IET: Perfekt som mål - eller utgångspunkt - för höstpromenaden...

    SvaraRadera
  5. Mira: om du vill diskutera det där du frågade om så skriv till jas2608 snabel a yahoo.com så kan jag berätta mera.

    SvaraRadera
  6. Jag menar om P.Orientales alltså.

    SvaraRadera
  7. Även jag tackar för tipset, ser görmulligt ut. Bra namn har det också! ;-)

    SvaraRadera
  8. Anonym: Jag hör av mig! :)

    Nora: Riktigt, riktigt trivsamt! Fast jag tror det heter brygghuset av att brygga och inte av... brygga.

    SvaraRadera
  9. *fniss* Jamen det är inte så kinkigt. Brygga som brygga! Låter bra i alla fall. :-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är alltid lika spännande att få veta vad någon tycker. Markera Namn/URL om du inte har något Google- eller Bloggerkonto. Har du ingen URL så räcker det att fylla i namn. Eller alias. Du kan vara anonym också om du vill.

Populära inlägg