Upptäcktsresande

_DSC1520hb

Så har då en länge närd dröm gått i uppfyllelse! Vi har skaffat husbil.

Eftersom jag älskar att kuska land och rike runt och se mig omkring med kameran i hand så är det här ett alldeles ypperligt sätt. Fri som fågeln att resa dit näsan pekar. Inget passande av dyra hotell som dessutom styr resrutten. Inget tvång att sitta på campingplatser som sillar i en burk.

_DSC1492hb

Stanna varhelst man vill och tillaga sina måltider. Slippa baxa och bända med en svårmanövrerad vagn i trånga gränder. Färdas likt snäckan med huset på ryggen. Jag säger som vi gjorde på Västkusten: Smutt!

_DSC1494hb

Nu i påsk gjorde vi vår premiärtur. Datorn var med och det var tänkt att jag skulle roadblogga, men jag ville inte ta av min dyrbara tid för att sitta framför burken, så därför kommer mina rapporter nu i efterhand.

Väl bekomme!

Kommentarer

  1. Kul!
    Så nu ska man hålla utkik efter er snäcka.
    Margaretha
    som sitter och spanar

    SvaraRadera
  2. Ninna: 27 juni kommer du och hämtar mig och Snäckan! :-)

    Em: Vem vet, kanske spanar du inte förgäves...

    SvaraRadera
  3. Slottsträdgårdsmästaren: Avis? ;)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är alltid lika spännande att få veta vad någon tycker. Markera Namn/URL om du inte har något Google- eller Bloggerkonto. Har du ingen URL så räcker det att fylla i namn. Eller alias. Du kan vara anonym också om du vill.

Populära inlägg