Snyggt på Saltå



På vår rundtur i Järnatrakten hann vi också med ett besök på Saltå kvarn. Det finns egentligen många anledningar att åka dit. Bra mat, till exempel, men jag har en annan och kanske lite lustig anledning...



Jag gillar deras grafiska profil!

Väl och konsekvent genomförd. Färgerna är milda och formspråket förmedlar det de vill framföra: Av det naturen ger - och ingenting annat.



Jag hade kunnat gå hem med en hel hoper förpackningar - bara för layoutens skull. Ja, jag vet att jag är lite tokig.



Jäkligt snyggt jobbat, helt enkelt!

Nu gick vi bara iväg med några goda bröd - i vaxade papperspåsar. Bara det...

Kommentarer

  1. Är det kriteriet för att vara tokig så kvalificerar jag mig med råge. Jag som kan köpa böcker jag inte är intresserad av om jag tycker om illustrationerna.
    Margaretha
    som också gillar den antroposfiska stilen - på nästan allt.
    Margaretha

    SvaraRadera
  2. em: Fniss! Tur då att det finns tokiga människor lite här och där. Och visst är antroposoferna bra, med vissa reservationer för en smula flum här och där...

    SvaraRadera
  3. Man måste få vara tokig inom vissa ramar - annars tror jag att man blir tokig på riktigt. :-)

    Många av förpackningarna påminner om de förpackningar som fanns när jag var barn. De upplyste lugnt och sakligt om innehållet och så någon dekoration förstås, men bara på de sätt som den tidens tryckmetoder tillät. Jag tycker den grafiska profilen utstrålar lugn och trygghet på något sätt.

    SvaraRadera
  4. En viss mild galenskap, eller hur?

    Ja, det är något med färgerna, milt, lite gammaldags. Men även själva formspråket tilltalar mig.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är alltid lika spännande att få veta vad någon tycker. Markera Namn/URL om du inte har något Google- eller Bloggerkonto. Har du ingen URL så räcker det att fylla i namn. Eller alias. Du kan vara anonym också om du vill.

Populära inlägg