Sissinghurst Castle Garden

1g

Så…

Naturligtvis ofrånkomligt. Åker man till Sissinghurst, går man naturligtvis och tittar på trädgården.

Det fanns en hel del annat att se här också. Dessutom passade vi på att äta lunch och lagom till det var dags för besöket i “The formal garden” öppnade sig skyn.

Det var kvavt och regnet hade hängt i luften länge. Nu kom det alldeles typiskt engelska cats and dogs. Men det var något charmigt i det också; färgerna blir så vackra. Folk söker skydd och man får fria fotograferingsvinklar. Och efter en dryg vecka av stekande sol, var regnet mer än välkommet. I synnerhet för växterna.

Inte heller här var Emser välkommen, och det kan jag förstå. Han kunde ju ha satt sig på någon blomma…  Så vi fick gå i omgångar, medan Emser väntade utanför.

2g

Jag ger mig inte på någon trädgårdsbeskrivning, därtill är jag för okunnig, och jag har så många vänner som är mycket duktigare än jag på dylikt.

Däremot vill jag förmedla den känsla jag fick i denna den mest (i alla fall i Sverige) kända trädgården i England. Detta gör jag bäst genom att visa mina bilder. Mitt sätt att se.

Varsågod!

Klicka gärna på bilderna för bättre återgivning!

3g

4g

5g

6g

7g

8g

9g

10g

11g

12g

För den som vill veta lite mer, så finns länk till National Trusts hemsida här.

Kommentarer

Populära inlägg