Magnolia

m2b

m3b

Kommentarer

  1. Vid ett släktbesök i USA steg jag av planet i ett fuktvarmt Chicago där magnoliorna blommade överdådigt. En helt fantastisk syn för en halvfrusen norrbottning. Mitt starkaste minne av dessa skönheter.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Doftar de något? Jag kunde inte känna något särskilt när jag plåtade den ovan. Däremot fingrade jag på dem. De kändes som sådana där rosor man hade på prinsesstårtor förr. Upplevelsen i Chicago kan jag förstå var mäktig.

      Radera
  2. Av någon konstig anledning tänker jag på Lund när jag ser dessa vackra blommor...fast mamma har en rosa som står i knopp nu o en vit som blommar,hemma i sin trädgård.Kram o go helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vänta nu... Första maj... Lunds studentsångare i tv... Tjyvtjockt med magnolia runt om i parken. Kan det vara så? Kram själv!

      Radera
    2. Så är det...fast jag såg dom "live" när min dotter studerade där :-)

      Radera
  3. Magnoliorna då alltså, inte studentsångarna...thihi :-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är alltid lika spännande att få veta vad någon tycker. Markera Namn/URL om du inte har något Google- eller Bloggerkonto. Har du ingen URL så räcker det att fylla i namn. Eller alias. Du kan vara anonym också om du vill.

Populära inlägg