fredag 5 oktober 2012

Klippa uppströms och klippa nedströms

_DSC0517et

Ibland går jag bara och kikar i backen och ibland glor jag rakt opp. Mera sällan rakt fram, måste jag erkänna. I vilket fall som helst får det som resultat att jag får syn på sådant som alla kanske inte ser.

Son konstfärdiga skorstenar och lustiga tak, till exempel.

_DSC0515et

_DSC0516et

Här i Etretat på den Normandiska kusten finns det gott om bådadera. Samt en hel del andra märkliga och spännande byggnader.

_DSC0525et

Som Manoir de la Salamandre till exempel.

_DSC0526et

_DSC0527et

_DSC0527et2

Bläh!

_DSC0529k

Fast det är kanske inte så konstigt när man har en natur som ser ut så här.

_DSC0530et

Tillåt mig presentera Falaise d’Amont och Falaise d’Aval; klippa uppströms och klippa nedströms.

Dessa plus det ständigt andhämtande tidvattnet gör Etretat till en riktigt…  dramatisk plats.

2 kommentarer:

Det är alltid lika spännande att få veta vad någon tycker. Markera Namn/URL om du inte har något Google- eller Bloggerkonto. Har du ingen URL så räcker det att fylla i namn. Eller alias. Du kan vara anonym också om du vill.