Klippa uppströms och klippa nedströms

_DSC0517et

Ibland går jag bara och kikar i backen och ibland glor jag rakt opp. Mera sällan rakt fram, måste jag erkänna. I vilket fall som helst får det som resultat att jag får syn på sådant som alla kanske inte ser.

Son konstfärdiga skorstenar och lustiga tak, till exempel.

_DSC0515et

_DSC0516et

Här i Etretat på den Normandiska kusten finns det gott om bådadera. Samt en hel del andra märkliga och spännande byggnader.

_DSC0525et

Som Manoir de la Salamandre till exempel.

_DSC0526et

_DSC0527et

_DSC0527et2

Bläh!

_DSC0529k

Fast det är kanske inte så konstigt när man har en natur som ser ut så här.

_DSC0530et

Tillåt mig presentera Falaise d’Amont och Falaise d’Aval; klippa uppströms och klippa nedströms.

Dessa plus det ständigt andhämtande tidvattnet gör Etretat till en riktigt…  dramatisk plats.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Det är alltid lika spännande att få veta vad någon tycker. Markera Namn/URL om du inte har något Google- eller Bloggerkonto. Har du ingen URL så räcker det att fylla i namn. Eller alias. Du kan vara anonym också om du vill.

Populära inlägg