Fjärilshuset i Hagaparken

Jag har bestämt mej för att jag varje helg måste ta mej ut och kolla på nånting för att inte börja ingå i komposten...

Idag funderade jag på Fjärilshuset i Hagaparken. Trots att jag bott i Stockholmstrakten sen '78 (med korta undantag) så har jag aldrig varit där.

Jag hyste vissa farhågor om att där skulle vara fullt med barn som hade för avsikt att leka Mowgli i regnskogen, så jag begav mej dit tidigt. Och det var nog klokt... Det var bara några små där som sprang och skrek.

Vart tog det där storögda insupandet av naturupplevelse vägen, som jag ägnade mej åt när jag var liten? Hursom... kanske besöket har kunnat väcka ett gryende naturintresse hos någon av de småknoddar som var där idag.

Och - Ja, Hasse - jag fick imma på linsen...











Den här fjärilen satt ovanpå bladet...



Det var skönt att få sej lite värme och många fjärilar fick jag se, men det var lite för mycket krimskramsbutik utanför och i caféet spelades julmusik, så det blev ingen fika för mej...

Kommentarer

Populära inlägg