Rullstol och epa i vild jakt

vild jakt Ibland när jag sitter och letar igenom min burk i jakt på ett eller annat, så hittar jag roliga grejor som jag sparat på. Jag vet att den här nyhetsnotisen är gammal, men inte desto mindre flinar jag fortfarande åt den.

“En annorlunda fordonsjakt utbröt i Söråker centrum i söndags kväll när två personer i en epatraktor jagade två personer på en eldriven rullstol. Händelsen slutade med att epaföraren blev misshandlad.

Det var vid 21-tiden på kväll­en som en 17-åring och en kamrat kom körandes på en epatraktor i Söråker centrum. Plötsligt sparkade två jämnåriga personer en boll på epan, vilket ledde till att föraren blev arg och frågade vad de två höll på med. Anledningen ska ha varit att 17-åringen tidigare kört på deras eldrivna rullstol med epatraktorn.

När rullstolskillarna sedan spottade på epan och körde ifrån platsen på sitt fordon utbröt en våldsam jakt i de centrala delarna av Söråker, troligtvis i mer eller mindre låg hastighet.

De två killarna på epatraktorn körde efter killarna på rullstolen, och det hela slutade med att epaföraren under den hetsiga färden blev tröjdragen, puttad och slagen på halsen.”

Den har valsat rätt många varv på nätet vid det här laget, men grejen är jag faktiskt mailade till reportern dagarna efter publiceringen, bara för att berätta för honom hur mycket jag uppskattade det hela.

Hej Henrik!
Din artikel i Dagbladet den 8 maj är något av det bästa jag läst i den vägen på länge! Och då är jag, märk väl, inte ironisk. Bara rubriken Rullstol och epa i vild jakt är underbar. Jag uppskattar ditt sätt att göra vardagsjounalistik och kan måla upp hela scenen, synnerligen levande, framför mig. Uttrycken tröjdragen, puttad och slagen på halsen kommer att leva länge.
Jag måste också glädja dig med att din artikel nu lever sitt eget liv i cyberspace, och sprids, likt en gång vandringssägnerna, längs den virtuella landsvägen.
Ha en skön dag och en härlig Kristihimmelsfärdshelg och gläds åt att ha förbättrat dagen för åtminstone fem eller sex av mina vänner och arbetskamrater.
 
Med vänlig hälsning!
M

Henriks svar:

Hej M
kan ju säga så här, en sådan här händelse skriver i stort sett sig själv =) Grejen kommer från en polisanmälan som en polis läste upp över telefon. Och för att citera honom när han berättat klart: "Det låter ju faktiskt lite komiskt när man läser det"
Minst sagt, säger jag.

Henrik

Kommentarer

Skicka en kommentar

Det är alltid lika spännande att få veta vad någon tycker. Markera Namn/URL om du inte har något Google- eller Bloggerkonto. Har du ingen URL så räcker det att fylla i namn. Eller alias. Du kan vara anonym också om du vill.

Populära inlägg