Utsikt 110307



De fem första månaderna 2009 tog jag mig före att fotografera utsikten ut genom mitt arbetsrumsfönster en gång i veckan. Det blev ett intressant sätt att följa den döende vintern med dess ryckningar och den spirande våren.

Förra året tog jag en enda bild genom mitt fönster, den andra veckan i mars, och la ut den på bloggen med 2009 som jämförelse.

När blir något en tradition? När man gör det för tredje året i rad? I så fall har detta med utsiktsbild andra veckan i mars blivit just det.

En tradition.

Som ovan ser det ut idag. Minus 2 grader och 7 sekundmeter.



Och så här såg det ut den 5 mars förra året. Snö så gud anåda.



Medan den 9 mars 2009 visserligen visade en eller annan snöhög men i alla fall gav en smula hopp om vår. Och koltrastarna sjöng i den blågröna skymningen.

Kommentarer

  1. Tre gånger är en bra start. Jag brukar fota ett träd lite då och då. Genom åren har det blivit några besök och nu är jag uppe i 235 bilder.

    SvaraRadera
  2. Steffe: Ditt träd är mycket vackrare än min raktutgenomfönstret-bild. Jag gillade särskilt den med travhästen!

    SvaraRadera
  3. Jäkla snö över huvud taget säger jag.

    SvaraRadera
  4. Jäkla snö var ordet, sa Bull.

    SvaraRadera
  5. Det är så härligt med såna här bilder. Jag har också fotat från samma ställe fast under olika tider under året.
    Jag associerar vidare till en fotobok av Ruth Orkin, där hon fotat från sitt fönster under ett år, i New York. Har du sett den?

    SvaraRadera
  6. En liten strimma hopp om vår finns det och alla färger som tittar fram igen. 2009 var bättre ur den synvinkeln.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är alltid lika spännande att få veta vad någon tycker. Markera Namn/URL om du inte har något Google- eller Bloggerkonto. Har du ingen URL så räcker det att fylla i namn. Eller alias. Du kan vara anonym också om du vill.

Populära inlägg