söndag 4 november 2012

Bergianska som andningshål

_DSC0743g

Mitt emellan två regnskurar lyckades jag pricka in en solskensstund i Bergianska trädgården den här helgen.

Det mesta är visset, torrt och undanskaffat, men i köksträdgården utanför Gamla orangeriet träffade jag på några överlevare.

_DSC0745g

Tillåt mig bjuda på lite färg i grådasket!

_DSC0746g

_DSC0747g

_DSC0758g

_DSC0749g

_DSC0750g

_DSC0751g

_DSC0752g

_DSC0754g

Sålunda stärkt till kropp och själ begav jag mig åter hemåt. Otroligt vad lite färg kan göra.

(Och sol, inte att förglömma sol!)

7 kommentarer:

  1. Härligt med färg! Måste gå på Bergianska någon gång, varför har jag inte det?

    SvaraRadera
  2. Slottsträdgårdsmästaren: Fina Bergianska indeed! Nästa gång får det bli Edvard men den här gången var vovven med. Och jag som har årskort och allting...

    Bettina Bäck: Klart du ska till Bergianska. Vackert alla årstider!

    SvaraRadera
  3. Inte bara färger. Spännande former också...

    SvaraRadera
  4. Störtsköna bilder med bra komp och härligt ljus!
    /SA

    SvaraRadera
  5. Maria,Vilka fantastiska foton

    SvaraRadera

Det är alltid lika spännande att få veta vad någon tycker. Markera Namn/URL om du inte har något Google- eller Bloggerkonto. Har du ingen URL så räcker det att fylla i namn. Eller alias. Du kan vara anonym också om du vill.