Man går till Edvard Anderssons växthus

_DSC0543e

Jag har pratat om det i flera veckor…

Att jag borde ge mig iväg till Edvard Anderssons växthus. Men så blir det inte av och så blir det mörkt och så stänger de och så har det gått en helg till utan att jag kommit iväg.

Och så har Mårran tagit ett steg närmare med sina tunga, isiga fötter.

Igår kväll sa jag…

Imorgon MÅSTE jag åka till Edvard Anderssons växthus, annars… krymper, skrumpnar, grånar… dör jag.

Jag kom iväg. Himlen vare lovad!

_DSC0544e

_DSC0540e

_DSC0548e

_DSC0553e

_DSC0554e

_DSC0555e

_DSC0560e

Ja, jag får alltid imma på linsen när jag kommer in i tropiska avdelningen.

_DSC0577e

_DSC0581e

_DSC0583e

_DSC0585e

_DSC0586e

_DSC0588e

_DSC0589e

_DSC0591e

_DSC0584e

Och så orkar man gå ut i grået ett tag igen.

Fast jag SÅ uppskattar att jag slipper snö!

Kommentarer

  1. Åh, de billeder 'take my breath away'! Så smukt...dejligt at du bloggede dem...tak!

    SvaraRadera
  2. Vilken tur att du kom iväg, visst får man en energikick av dessa härliga växter!

    SvaraRadera
  3. Bergianska är en riktig energiboost i vintermörkret!

    Men jag känner precis som du, är så innerligt glad över varje grön dag som jag får ;)

    SvaraRadera
  4. Oj, vilka ögonfröjdsbilder! Vilken variation det finns i floran.

    Här uppe i norr har det snöat "lapphandskar" under förmiddagen. Jag hade kunnat vara utan den vita varan hur länge som helst. Hellre vått än vitt...

    SvaraRadera
  5. Tack för att du delar med dig till oss. Var precis vad jag behövde när man är hemma och förkyld. Berit

    SvaraRadera
  6. Aputsiaq: Så gärna! :-) Jag blev lika glad av att se växterna i verkligheten.

    Karin: Och av ljuset i växthuset!

    Dubbelörn: Fast nu har det bestämt frusit ute... Men vi håller tummarna!

    Annica: Tänk, så sa vi också när jag var liten, fast vi sa lappvantar...

    Berit: Åh! Krya på dig! Jag kommer med mer "förkylningsmedusin" strax!

    SvaraRadera
  7. När man inte har något växthus att gå till?
    Och det dessutom SNÖAR?

    SvaraRadera
  8. Ninna: Har man inget växthus likt Edvards i närheten, brukar det gå bra med en välsorterad blomsterhandel, en vinteröppen plantskola eller till och med Plantagen...

    Snöar gör det här med...

    SvaraRadera
  9. Mycket vackert - verkligen ett ställe att njuta av. Måste komma ihåg att själv ta med mej kameran när jag går till platskolan nästa gång :)

    SvaraRadera
  10. De bilderna var som balsam för själen denna gråa december, fast inatt snöade det iofs, men mörkt som attan är det ändå!

    SvaraRadera
  11. Kors och Tvärs: Faktiskt kan man hitta riktig mycket på plantskolor och i trödgårdsshoppar.

    LeiaMia: Balsam behövs i denna mörka tid, och jag är glad jag kunde bidra med lite.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är alltid lika spännande att få veta vad någon tycker. Markera Namn/URL om du inte har något Google- eller Bloggerkonto. Har du ingen URL så räcker det att fylla i namn. Eller alias. Du kan vara anonym också om du vill.

Populära inlägg