Juli


Kommentarer

  1. Hej Mira; På Scribo bloggen har det kommit en kommentar som rör en fråga du ställde för många många år sedan , Kopierar o klistrar in den här
    Svante Kjellberg skriver:
    02 juli 2018 kl. 16:07
    Ang Uno Linder Kolla i UNT:S digitala arkiv, där finns flera nekrologer, reportage från hans insatser i olika operaföreställningar, fotoutställningar etc. I ett av skrapans skoltidning Pleximus finns en rätt rolig itervjuv med honom

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj! Tack snälla! Då ska jag gå in där och kolla. Ha det gott!

      Radera
    2. Hoppsan då. Man måste vara prenumerant för att söka i deras arkiv, och det är jag ju inte. Visserligen bor jag i Uppland, men inte i Uppsala.

      Radera
    3. Sökte i arkivet. Denna dag +31grader kan man inte göra annat än att gömma sig för solen... Men hittade INGET annat än ett minnesord från 1971. Märkligt. Gjort en kommentar på Scribo-sidan till Kjellberg om detta..

      Radera
    4. Du har letat dåligt. Här är några exempel påvadman kan hitta om Uno Linder på UNT:
      Nekrolog: 23 november 71 (Höistad) 2 stycken, 27 november 71 (Lundh),
      Operan Dido och Eneas: 18 jan 66, 29 februari 64, 20 februari 64
      Fotoutställning: 20 september 66
      Konsttävling 22 februari 66
      Keramikutställning: 16 mars 71, 5 december 70,
      Klubbrummet Skrapan:4 oktober 63
      Anställningar:3 april 67, 1o oktober 68
      Födelseannons son: 15okotber 51
      osv

      Radera
    5. Hej och tack för dina hänvisningar. Måhända jag letat dåligt, men såvitt jag förstår måste man vara prenumerant på UNT för att komma åt ovanstående artiklar. Således får jag - som ickeprenumerant - inga träffar på mina sökningar.

      Radera
  2. Det är bara super flott, jag gillar din stil

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är alltid lika spännande att få veta vad någon tycker. Markera Namn/URL om du inte har något Google- eller Bloggerkonto. Har du ingen URL så räcker det att fylla i namn. Eller alias. Du kan vara anonym också om du vill.

Populära inlägg