Wij trädgårdar

_DSC0533w

_DSC0478w

_DSC0480w

_DSC0482w

_DSC0483w

_DSC0513w

_DSC0485w

_DSC0486w

_DSC0489w

_DSC0491w

_DSC0497w

_DSC0500w

_DSC0501w

_DSC0502w

_DSC0506w

_DSC0505w

_DSC0507w

Visst...
Fint...

Känner mig konstigt nog väldigt fåordig när jag tittar på de här bilderna. Det känns som om jag klarat av något jag borde och som sedan lämnat mig tämligen oberörd. Jag gillade buffématen och skyltarna. Rosorna doftade gott och rosenspaljerna var roliga.

Men för den som gillar trädgård är ett besök här naturligtvis ett måste. Själv stolpade jag bara runt och ville tillbaka ut till walswerket...

Vill ni ha något riktigt virtuellt matnyttigt ska ni besöka Wij trädgårdars egen hemsida eller Slottsträdgårdsmästarens blogg. Själv kan jag den här gången bara erbjuda mina bilder...

Vad ska jag göra åt mig?

Kommentarer

  1. Det finns ju redan så många trädgårdsbloggar...
    Jag gillar gjutet, smitt, rostigt, lera, tegel, trä, glas och plåt.
    Idag var det premiär för bloggen Friboren.
    Rostigt.

    SvaraRadera
  2. Jag gillar greppet att försöka få med hela landskapet, en landskapspark. Det kan ta tid att få till det.
    Jag är även glad över att det satsas i "norrland". Fina offentliga parker, trädgårdar växer inte på träd norr om Dalälven.

    Men jag förstår dej. Växter kan bli enbart klorofyll och Ulf Nordfjells "Skogens trädgård" är hårt stiliserad. Jag gillar nog tjärnen mest av allt i parken.

    SvaraRadera
  3. Skaffaren: Friboren? Är det du som har varit framme igen?

    Viola: Missförstå mig rätt! Det är inte Wij trädgårdar som det är något fel på, jag var bara inte på humör för blommor just den här dagen. Och på andra sidan staketet stod ett gammalt valsverk och väntade på mig. Arbetet med de olika trädgårdarna är fantastiskt.

    SvaraRadera
  4. Vilka ljuvliga blommor på fjärde bilden, de ljust lila. Och så gillar jag vattnet över fyrkanterna på femte bilden. Och skyltarna måste man ju bara tycka om.
    Åh, vad jag känner igen den där känslan att längta bort... till något som intresserar mer.

    SvaraRadera
  5. Förstår dig ,tidigare hade jag gjort samma val, nu mera är jag ett stort fan av allt som växer.

    SvaraRadera
  6. Annica: Just de där blommorna är faktiskt favoriter; Stjärnflocka. Urfin i sin relativa anspråkslöshet. Vatten i trädgårdar är alltid fint...

    Wenche: Jag gillar också allt som växer... http://mirasmirakel.blogspot.com/2008/11/potatisfars-dotter.html

    SvaraRadera
  7. Haha jag blev så full i skratt när jag såg detta inlägg. Jag fotar också mycket och dels har du och jag varit på flera av samma ställen, dels har vi tagit snarlika bilder i Wij trädgård (silverklotet, betongrummet osv), och dels så kände jag precis som du efter att jag hade gått klart där. Fint, visst, men inte så himla speciellt. Nä tacka vet jag Engelsberg och skulpturparken, DÄR var det vackert :)

    Fin blogg och fina foton! Kul att vi har fotat så mycket på samma ställen och liknande bilder :)

    Kram
    Linda

    SvaraRadera
  8. Linda: Hej! Vad kul att du hittade hit! Via Fixa antar jag... Min favoritbild från Wij är nog den gula slangen... Näe, nu är jag elak. Det ÄR jättefint där. Skulpturparken vid Engelsberg hann vi inte med den gången, så det får vi ta nästa gång. Finns dina Wij-bilder att se någonstans?

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är alltid lika spännande att få veta vad någon tycker. Markera Namn/URL om du inte har något Google- eller Bloggerkonto. Har du ingen URL så räcker det att fylla i namn. Eller alias. Du kan vara anonym också om du vill.

Populära inlägg