Ren goja - eller bevisa motsatsen!

Bloggers nya inläggsredigeringsfunktion är rena rama skiten! Jag trodde det var bilderna som skulle bli problem, men det har jag lyckats lösa. Nej - det stora problemet är texten. Åtminstone för oss som lägger in bilderna först och vill skriva sedan.

Texten far hit och dit och skriva under bilderna med snygga radbrytningar och avstånd däremellan GÅR INTE!

Till saken hör att jag är en mycket van datoranvändare som inte bangar för att knacka HTML-kod. Den vanliga (gamla) redigeringsfunktionen ska de ta bort inom kort, hotar de med. För vissa verkar de redan ha gjort det.

Kan någon förklara detta för mig?

Blogginlägget nedan, som i vanliga fall skulle ha tagit mig en kvart att lägga in, har jag slitit med EN TIMME!


Kommentarer

  1. Suck, vad trött jag blir... Har inte testat nya funktionen ännu, men ska göra det ikväll. Verkar som om jag ska behöva bli på dåligt humör då. Ser inte fram emot det.
    /IET

    SvaraRadera
  2. IET: Jag har gillat Blogger hittills, men nu vet jag inte längre. Ok om de vill testa en ny redigeringsfunktion, men de kan väl ändå låta den gamla ligga kvar för oss som gillar den.

    Lova att berätta om du kommer på nåt som får det att funka.

    SvaraRadera
  3. Mira: jag fick hjälp av Anitha i Adak och då löste det sig. Kanske kan jag inte allt, men nu kan jag i alla fall få texten dit jag vill.

    Maila mig din adress, så ska jag vidarebefordra hennes manual.

    Det var inte så svårt som jag trodde!

    bisse151@gmail.com

    Jag hade precis som du ett helvete att få till det.
    Precis som du lägger jag in bilderna först och skriver sen.
    Nu, när jag skrev, hamnade texten till höger om bilden, i bland uppe i margninalen nästan!

    Jag blev g a l e n och hade huvudvärk hela gårdagskvällen .-)

    SvaraRadera
  4. Elisabet: Är det sant? Har du en lösning? Jag har suttit här och spottat och svurit och skrämt slag på hela omgivningen.

    Jag mailar!!!

    SvaraRadera
  5. Hoppas att manualen löser problemet för dig. Att tillbringa så mycket tid bakom datorn för ett blogginlägg verkar ingen höjdare. Skulle du fortfarande inte vara nöjd, så kan du alltid ta en flukt på WordPress... ;-)

    SvaraRadera
  6. Staffan H: I desperation la jag över hela bloggen på Wordpress, men insåg att det skulle bli ett sisyfosarbete att formattera alla gamla inlägg som la sig men minibilder och knasig text. Som du ser har jag kommit på en annan lösning. Till dess Blogger skärper sig.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är alltid lika spännande att få veta vad någon tycker. Markera Namn/URL om du inte har något Google- eller Bloggerkonto. Har du ingen URL så räcker det att fylla i namn. Eller alias. Du kan vara anonym också om du vill.

Populära inlägg