Jag har aldrig varit någon muntergök...

Kommentarer

  1. Du ser inte bara sorgsen utan även ganska skrämmande ut, hu.

    Blå porten, vårt favoritlunchställe under min studietid på Handarbetets Vänner ett par hus bort.

    Hälsningar
    Ingela

    SvaraRadera
  2. Ingela: Så här var det... Jag läste bildgestaltning på högskolan i början på 80-talet och en eftermiddag hade vi besök av en dramalärare som hade med sig teatersmink. Vi sminkade och sminkade och jag ska säga att de allra flesta såg rätt skrämmande ut innan den lektionen var över...

    Jag hittade bilden idag när jag sökte efter något annat i arkivet. Buh!

    SvaraRadera
  3. Jag gillar kombinationen rubrik och bild!

    SvaraRadera
  4. Eller som min arbetsförmedlare sa, på den tiden det begav sig - Du är ju ingen ungdom precis.
    Tack för den!

    SvaraRadera
  5. Gabrielle: Ojsan! Jag vet inte om jag direkt tänkte på det just den här gången, men jag brukar annars tycka om att sätta rubriker och har en liten tendens att samla på tokiga sådana. Vad sägs om "Dörrfabrik i Ed slår igen" eller "Borra inte hål på Käppalatunneln"...

    SvaraRadera
  6. Ninna: Å där dök du upp emellan, ja...

    Ibland kan det bli lite fel. Jag har märkt att byråkrater ofta och gärna använder ordet ungdom i singularis; en ungdom. "En ungdom" är man väl i en arbetsförmedlares ögen mellan sisådär 15 och 18, och lite äldre än så var du väl. Och så blev det som det blev... Han menade det bokstavligt och tänkte inte på att "ingen ungdom" är ett talesätt... Jaja...

    SvaraRadera
  7. Du ser inte riktigt ut som jag minns dej.

    SvaraRadera
  8. "Allting klär en skönhet"!!!!!!!!!!
    Ordverifiering:horifulo

    SvaraRadera
  9. Ungefär så ser jag ut varje morgon sen jag lät håret växa.
    Undrar om jag har nattliga besök av en dramalärare?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Du får väl sätta upp en webbkamera och kolla vad som kommer krypande...

      Radera

Skicka en kommentar

Det är alltid lika spännande att få veta vad någon tycker. Markera Namn/URL om du inte har något Google- eller Bloggerkonto. Har du ingen URL så räcker det att fylla i namn. Eller alias. Du kan vara anonym också om du vill.

Populära inlägg