Uppsalaskymning

_DSC0590us

Att bara åka raka vägen hem efter vår drygt veckolånga husbilsrunda tedde sig en smula... rumphugget.

-Jag vet, sa Hussen, vi åker till Uppsala och äter något gott, sen åker vi hem.

Så det gjorde vi. Satt där vid Fyrisån och mumsade och hunden fick följa med och nedför ån kom tonvis med avklippta näckrosblad seglande och dansade i strömmen alltmedan solen föll.

Sjutusenmillioner kajor lämnade dagis vid domkyrkan och sökte nattläger annanstans. Hela tiden kom där nya horder av alikor och jag fattar inte var de hade suttit någonstans. Eller hur de skulle få plats dit de for.

När maten var äten tog vi en stros genom skymmande gator och skuggfyllda torg. Himlen blänkte.

_DSC0595us

_DSC0605us

_DSC0601us

_DSC0602us

_DSC0603us

_DSC0604us

Sen for vi hem.

Kommentarer

  1. Hej Mira.
    Hoppas att ni hade det trevligt här i Uppsala. Vilka fina kvällsbilder! Det är nog dags att jag börja försöka ta några egna, nu när jag dessutom skaffat ett stativ.

    SvaraRadera
  2. Samma här.
    Sign. Nybliven stativägare.

    SvaraRadera
  3. Scribo: Det hade vi verkligen! Uppsala är Husses universitetsstad och mina föräldras gamla bostadsort, så vi hittar hela tiden spännande saker att titta på. Märkligt nog får jag aldrig med mig stativet på mina resor, så dessa bilder är tagna på frihand. Vilket tyvärr syns på grynet...

    Skaffaren: Ut och plåta!

    SvaraRadera
  4. Härliga kvällsbilder, nästan exotisk känsla. Och tänk att ni här husbil, på min önskelista! Trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Härliga skymningsbilder. Bry dig inte om bruset - det är precis lika fint som korn. *gillar*

    SvaraRadera
  6. Vilken mysig kväll! Och lika mysiga kvällsbilder. Jag använder ett enbent stativ på resor och utflykter, funkar riktigt bra. Och tar ju ingen plats och väger inte mycket, kan lätt bäras i handen. Så det rekommenderar jag.
    heanku

    SvaraRadera
  7. Cinna: Tack! :-) Husbilen har stått på min önskelista också, hur länge som helst.

    Staffan H: Sunes tumme...

    heanku: Åh! Jag har ett enbensstativ. Men tror du att jag får med det??? Nähädå. Det ligger hemma under byrån. Och där ligger det ju bra... :-(

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är alltid lika spännande att få veta vad någon tycker. Markera Namn/URL om du inte har något Google- eller Bloggerkonto. Har du ingen URL så räcker det att fylla i namn. Eller alias. Du kan vara anonym också om du vill.

Populära inlägg