Stadra herrgård

Första gången jag besökte Stadra herrgård norr om Nora måste varit i början eller mitten av 1980-talet, för dåvarande brukspatron Bergström levde fortfarande. Det lustiga var att det visade sig att hans syster och min mormor varit kurskamrater på Slöjdföreningens skola i Göteborg och goda vänner. Tillsammans reste de bland annat till Amsterdam (tror jag det var) för att närvara vid en stor utställning och representera skolan.

Under åren som gått har jag flera gånger haft förmånen att få återkomma till Stadra och gode vännen Magnus.

Nu i sommar var jag där igen. Dock hann jag inte besöka Stadra Teater, eftersom säsongens sista föreställning varit tidigare samma dag.

Magisk plats!






Det var kvällen efter det Stora Regnet, och vägen ut till Udden var helt översvämmad.

Kommentarer

Populära inlägg