Gå i taket

Min lilla kalejdoskopleksak på mobilen, Adobe capture, har verkligen roat mig under helgen. Nyfiket har jag gått från färg till färg, från form till form, från mönster till mönster och vridit och vänt på mobilkameran för att hitta spännande resultat. Med risk för att bli tjatig kommer jag inte att kunna låta bli att då och då publicera mina små alster.

Min vandring med telefonen påminde mig om en lek jag tyckte mycket om som barn, "Gå i taket". Jag tog en spegel och bar den framför mig med glaset vänt uppåt. Sen klev jag över halvmeterhöga trösklar och rundade taklampor av hjärtans lust. Att gå med mobilkameran öppen med Adobe Capture inställd och riktad neråt mot golvet gav faktiskt en liknande känsla. Mönster och färger ändras och flyter in i varandra när man går. Märkligt. Spännande.











Kommentarer

Populära inlägg