En liten Wira

En liten tur till Wira bruk blev det i helgen. Bara för att få komma ut lite och inte bara plocka ner julsaker och stirra på väggarna.

Wira har jag ju varit på åtskilliga gånger förut, en återkommande favorit i repris. Nytt i byggnadsfloran den här gången var det här Villa Villekulla trädkojehuset som jag inte kunde låta bli att fotografera. Tingshuset wild and cracy.


Allt medan Tingshuset senior en smula överseende bevakade telningens framfart i trädgården mitt emot.

Värdshuset var stängt, så vi tog en fika i café Lidret. Wirabullarna var supergoda och gossen som serverade sa att han bakat dem själv.

-Är du bagare? frågade Hussen.
-Nä, jag är grävmaskinist!

Han borde sadla om.

Kommentarer

  1. Det tycks ha hänt en hel del sedan jag var där senast - kul att se.
    Margaretha

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är alltid lika spännande att få veta vad någon tycker. Markera Namn/URL om du inte har något Google- eller Bloggerkonto. Har du ingen URL så räcker det att fylla i namn. Eller alias. Du kan vara anonym också om du vill.

Populära inlägg