måndag 6 maj 2013

Nulägesrapport

En av de bloggar jag regelbundet följer är Stickamera. Första gången jag snubblade över den, trodde jag faktiskt att namnet var en ordlek, eftersom Ulrika som driver den - förutom sina ljuvliga stickningar - visar så många fina bilder: Stic(k)-kamera.

Hursomhaver. Ett av hennes senare inlägg är en liten frågelista, som jag inte kan låta bli att kopiera. Som en liten rapport från nuläget:

ut 090424

  • Vem är i rummet med dig just nu? Ingen, men vaktmästarn rumsterar i rummet intill.
  • Vem skickade du senaste sms:et till? En mycket god vän.
  • Vem saknar du mest just nu? Mamsen. 
  • Var är din mobil just nu? I kameraväskan, där den alltid brukar vara. Å andra sidan är kameraväskan bara en armslängd bort. Där den alltid brukar vara.
  • Vad var det senaste du åt? Frukost: grönt te, nyponjuice och två lingongrova med kaviar.
  • Vad ser du mest fram emot just nu? Nästa husbilsresa. 
  • Om vad tänker du just nu att “näe, jag vill inte”? Jobba? Skämt åsido, jag har ett kul jobb, men just nu vill jag bara ut i den gryende spenaten.
  • Vems hem var du senast i (ditt eget räknas inte)? Grannen? 
  • Vad står på ditt “schema” idag? Webbjobb.
  • Vad finns till vänster om dig där du sitter/står just nu? En än så länge fri skrivbordsyta. Strax vänster därom: kameraväskan.
  • Om du tittar rakt fram, vad ser du då? Hm…  En datorskärm…
  • Vilken blogg besökte du senast? Stickamera…  Ler
  • Vad vill du helst av allt göra just nu? Ut i solen. Krypa runt på alla fyra i gröngräset med makron. Gå ner till havet. Lukta på det.
  • Om du fick välja en “superkraft”, vilken skulle du välja och varför? Äsch. Superkraft. Det är bra som det är. Eller, tja…  helande händer vore inte fel.
  • En låt du gärna lyssnar på om och om igen just nu? Är inne i en ickemusikperiod just nu.
  • Härligaste ljudet just nu? Koltrasten!
  • Något du skulle vilja lära dig? Köra husbilen! Men det handlar om att våga också. Den känns så STOR. 
  • Tre saker i din väska: Kameran. Ett extrabatteri och bibliotekskortet.
  • Var i världen skulle du vilja befinna dig just nu? Här. I Sverige. Finns inget vackrare än Sverige i maj.
  • Nattuggla eller morgonpigg? Definitivt nattuggla.
  • Det första du tänker på när du vaknar? Vad det är för färg på himlen.
  • Vad spenderar du helst pengar på? Böcker och garn.
  • Vem kramade du senast? Hussen.
  • Vem pussade du senast? Hussen. Emser vill inte pussas. 
  • Vad är du rädd för? (För egen del.) Cancer, att köra husbil, lömska människor.
  • Vad gör dig glad? Solen och värmen. Att människor omkring mig har det bra. 
  • “Pryl” du saknar mest just nu? Saknar inte en endaste pryl.
  • Favoritglass? Gillar inte glass, men är det riktigt varmt sätter jag i mig en Magnum Mandel.

Så. Där var mina svar på Stickameras frågor. Kopiera gärna, så får vi ännu fler rapporter från nuläget i denna den fagra maj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det är alltid lika spännande att få veta vad någon tycker. Markera Namn/URL om du inte har något Google- eller Bloggerkonto. Har du ingen URL så räcker det att fylla i namn. Eller alias. Du kan vara anonym också om du vill.