Hur ser det ut på er arbetsplats?

Hur har ni det på jobbet? undrar bloggvännen Skaffaren i dagens inlägg. Och efter den vänliga frågan visar han sin egen arbetsplats (läs skrivbord) i sitt sköna, gröna Småland. Sedan räknar han upp sina olika, för arbetet nödvändiga, pinaler och avslutar med utsiktsbild och ytterligare en undran över hur det ser ut hos oss.

Ok, jag antar utmaningen och tar en ögonblicksbild av mitt skrivbord mitt uppe i tidningsproduktion. OBS! Inget städa först! Det är fusk! Rakt av bara...

Kreativ röra!




Nåja... röra i alla fall.

Här finns nödvändigheter som
  • Kraftfull dator med stående skärm (ypperlig vid layoutarbete)
  • Liten 6-färgsskrivare av märket Epson. Inte dum alls
  • Flatbäddsscannern för text och icke digitala bilder
  • Min kameraväska som en utfläkt spökplump i förgrunden
  • Tusen millioner papirer
  • Pennor, cd-skivor, tuggummin, pärmar och de kopieringspapperskartongslock som jag funnit så utmärkta att samla jobb i. Mina jobb får märkligt nog aldrig plats i plastmappar.
  • Sladdar, sladdar, sladdar. Dessa är alltid på något magiskt sätt borttrollade i de fiiina inredningsreportagen
  • Liten skvalradio samt ett par något bättre skvalhögtalare till datorn
  • Den riktade arbetslampan med sin gummiartade spindelpassagerare
  • Samt på väggen en tavla av ett gammalt träd som jag tycker mycket om. I tavlan speglas också mitt 2 ½ meter höga fönster med en utsikt ni kan följa här...
Så. Det var det. Måste jag städa nu? Eller arbeta rent av?

Kommentarer

  1. Är det ekar och en pil du har att tomglo på? När du inte tittar på upplyftande bloggar förstås :-)
    Och jobbar..

    SvaraRadera
  2. Skaffaren: Det som ser ut som en pil är en hamlad lind, sen är det två stora askar, någon ek, en liten bok och så ett par korkalmar...

    För att tomglo måste jag vrida mig 90 grader och mestadels jobbar jag. När jag inte tittar på upplyftande bloggar förstås :-)

    SvaraRadera
  3. Näe, vad skulle du städa?! Jag tycker det ser jättefint och inspirerande ut! Kul idé för det är ju verkligen skrivborden och dess anslagstavlor som är roliga. (och jag menar inte dator-skrivbordet)

    Fint fönster du har som speglar sig.

    SvaraRadera
  4. Jessica: Hoa! Sett såhär rakt uppifrån ser det gräsligt rörigt ut... Anslagstavlan, ja... Den har jag bakom mig. Jag funderade att ta en bild på den också, men det verkade så pretantiöst... Ditt arbetsbord?

    SvaraRadera
  5. lägger jag in en bild på min arbetsplats får du en chock...dimman ligger tät av damm, det är en byggarbetsplats.... Vi flyttar till nytt rum samtidigt som vi ska bedriva undervisning. Ditt rum ser helt exemplariskt ut!

    SvaraRadera
  6. Mitt arbetsbord? Jo, jag tog faktiskt en bild idag. Men lägger nog inte ut den på bloggen...

    Jag blir nyfiken på din anslagstavla. Är det pretentiöst att visa den tycker du? Kanske lite privat?? Men KUL vore det att se...

    SvaraRadera
  7. Ett rörigt skrivbord tyder på ett rörligt intellekt!?! Gissa hur mitt ser ut!

    SvaraRadera
  8. Ovanför mitt skriv/arbetsbord hänger en skylt där det står:
    "Den som har tomt på skrivbordet, har det ofta i huvudet också."

    Mitt skrivbord är belamrat med allehanda prylar. (Jag vill gärna ge sken av att huvudet inte alltid är en vakuumtank.)

    SvaraRadera
  9. Nej, hvor sjovt, Mira! Dit skrivebord er meget præget af teknik - og meget lidt 'pynt'. Det er ting der centrer omkring dit fag.

    Jeg deler kontor med to andre, og på mit bord er der en del ting, jeg finder smukke: der er nogle gamle russiske bøger (som er blevet smidt ud på min arbejdsplads). Og så er der et 1800-tals billede fra Grønland (moder med baby...fra min forskning)...og et vikingebillede. Mine omgivelser må ikke være for sterile, for så 'kvæles' jeg. Og så har jeg udsigt over København - vigtigt, for tanker falder på plads, når jeg kigger ud over byen.

    SvaraRadera
  10. Cinna: Åh, jag förstår. Jag har jobbat under liknande förhållanden. Men jag var så full i f-n så jag gjorde en fotodokumentation av alltihopa. Den är rätt märklig att titta på nu...

    Jessica: Synd, det hade varit roligt att se ditt arbetsbord. Hm. Kanske det blir en anslagstavlebild vid nästa "hurhardudetpåjobbet"-rapport.

    Ninna: Ett rörligt skrivbord?

    Annica: Hihi! Jag undrar vad en massa damm på skrivbordet innebär...

    Aputsiaq: Mhm. Mycket teknik är det. Men hela mitt jobb går ut på teknik. Om inte tekniken fanns skulle jag få svårt att göra det jag gör. Sådan är risken med för sterila miljöer vid kreativt arbete. 1600-talsslott är helt ok.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är alltid lika spännande att få veta vad någon tycker. Markera Namn/URL om du inte har något Google- eller Bloggerkonto. Har du ingen URL så räcker det att fylla i namn. Eller alias. Du kan vara anonym också om du vill.

Populära inlägg