Efter regnet...





Kommentarer

  1. Vilken magisk bild, den översta!

    SvaraRadera
  2. Den översta bilden är helt otrolig. Den kan jag titta på länge, länge, länge...

    SvaraRadera
  3. Mmm, håller med Christina och Staffan. När jag såg den översta bilden "sa det" Watteau i min gamla skalle. Pluggade nämligen konstvetenskap en gång i tiden. Det är inte alls väldigt likt Watteau, men associationen kom till denna härliga bild.

    SvaraRadera
  4. Håller helt med. Försökte kommentera det tidigt i morse men det gick troll i hela bloggvärlden. Den översta bilden är översinnlig, inte av denna värld känns det som.

    Tack också för roligt bildreportage från Villa Pauli. Där har jag tillbringat många roliga stunder - företaget i Danderyd som jag arbetade åt som projektledare och copywriter var medlem där och vi hade fri tillgång dit. Många luncher, julbufféer, vinprovningar och fantastiska middagar har jag varit med om där. Och också fascinerats av målningarna. Jag tycker dock att Hanna Hirsch Pauli var bättre konstnär än mannen!

    SvaraRadera
  5. Christina: Jag måste erkänna att jag blev inspirerad av dig och ditt mekande med vovvingbilderna. Alltså tog jag mig för och filtrerade lite och fick fram just precis den sinnesstämning jag befann mig i...

    Staffan H: Åh, så roligt...

    Gabrielle: Jag förstår vad du menar. Han målade gärna sådana här genomlysta lövmassor i lager på lager. Bulliga. Luftperspektiv. Läste också konstvetenskap en gång i världen...

    Monet: Nu måste jag sitta på mina händer så att jag inte presterar en hel hoper filtrerade höstlöv här framigenom! :-)

    Kul att få bjuda på lite villa Pauli. Jag tycker nog att Georg Pauli var mera dekoratör, och att Hanna var den verkliga konstnärinnan. Hon var mycket bättre på att fånga ett ansiktes karaktär.

    SvaraRadera
  6. Oj, vilket läckert brus du fått till... vackert!
    /I.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är alltid lika spännande att få veta vad någon tycker. Markera Namn/URL om du inte har något Google- eller Bloggerkonto. Har du ingen URL så räcker det att fylla i namn. Eller alias. Du kan vara anonym också om du vill.

Populära inlägg