Alldeles nyss

Hur håller man kvar ögonblick?

Jag tycker att tiden har förändrats. Nuet är det ingen större skillnad på, men det blir nyss alldeles för fort. Plötsligt består tillvaron av en oändlig massa nyss som som bara försvinner i töcken och glömska.

Mitt sätt att hålla kvar borde vara att fotografera. Klicka ner alla nu för att kunna ta fram dom igen när töcknet blivit för grötigt.

Men kameran har blivit för tung. Sinnet har blivit för tungt. Kraven på kvalitet har lagt ut snubbeltråd för minnet och dokumentationen. Är det verkligen så att jag måste skaffa en kameramobil för att uppnå mitt syfte?

Jag tänker uppenbarligen numer enbart högupplöst och de allra flesta nu och nyss är inte högupplösta.

Kommentarer

  1. ´´Det blir nyss alldeles för fort´´....det tyckte jag om. Det är märkligt det där med tid...när man vistas i naturen så tänker man inte så mycket på tiden men i stan så räknar man minuter hela tiden.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är alltid lika spännande att få veta vad någon tycker. Markera Namn/URL om du inte har något Google- eller Bloggerkonto. Har du ingen URL så räcker det att fylla i namn. Eller alias. Du kan vara anonym också om du vill.

Populära inlägg