Mer tid!

Jag har för avsikt att ge mig själv mer tid. Mig själv och mina nära och kära.

Jag har sagt upp mig! Jag tänker inte jobba mer (i alla fall inte på mitt nuvarande jobb).

Jag vill ägna mig åt min fotografering. Göra utflykter, resa, vara i Franska landet, vara i Bohuslän, stiga upp när jag själv vill, gå långa promenader, besöka bruk, kraftverk och museer, umgås.

Inte sitta på min rump dag ut och dag in och glo in i en skärm. Inte bry mig om uspar, krypteringsprogram, vektorbaserade filer eller transientintermodulationsdistorsioner. Bah!

Ska jag sitta framför datorn, är det för att redigera en dagsskörd bilder, söka fakta eller jobba med Miras Mirakel, min kära blogg som blivit så eftersatt. Jag vill sy, baka vårt eget matbröd, vara med mina älskade.

Och vet ni! Det ska bli så skönt!




Kommentarer

  1. Det är bara att gratulera! I sanning!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Jag kan knappast bärga mig och tycker ibland att tre månaders uppsägningstid känns långt. Jag vill börja nu!

      Radera
  2. Grymma du, kanske kan vi få se dig lite då?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan aldrig så noga veta... ;)

      Radera
  3. Tjohoo! Välkommen i gänget, det är så härligt att själv bestämma över sin egen tid!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, det är nog det som känns bäst! Att få bestämma över sin egen tid.

      Radera
  4. Åh! Ja! Du kommer aldrig att ångra dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoh! Hoppas inte det! Fast det känns verkligen inte så nu.

      Radera
  5. Åh, roligt! Ett nytt skede i livet. Önskar dig lycka till med allt du vill göra nu - fotograferandet, Frankrike, bloggen med mera ... Allt gott! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Gabrielle! Ja ett nytt skede i livet som ska bli väldigt spännande.

      Radera
  6. Vad var det som hände?

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är alltid lika spännande att få veta vad någon tycker. Markera Namn/URL om du inte har något Google- eller Bloggerkonto. Har du ingen URL så räcker det att fylla i namn. Eller alias. Du kan vara anonym också om du vill.

Populära inlägg