Junibestyr

_DSC0142j

Så har vi då juni. Månaden i våra drömmar som vi längtat efter så länge.

Och alla stressar.

Men efter en grå morgon med tunga moln och opålitliga regndroppar, går jag ut i trädgården efter jobbet.

Solen skiner…

_DSC0143j

Tomaterna är på plats i växthuset…

_DSC0147j

Allting förberett för sommarens skötsel…

_DSC0148j

Knoppar på gång…

_DSC0149j _DSC0151j

Stöd och droppbevattning installerade…

_DSC0152j

Färggranna vimplarna vimplar på över uteplatsen…

_DSC0153j

Den osannolika pensékombinationen ser riktigt glad ut…

_DSC0154j

Växthusvimpeln vimplar den också…

_DSC0155j

Och vindflöjeln med min månskära och det liggande M:et vrider sig i brisen…

_DSC0156j

Emser tassar lyckligt i gröngräset…

_DSC0157j

Tomatplantorna som ska i kruka längs söderväggen står och UV-vänjer sig i skuggan. I min fina fotoskål. Stoppbad…

_DSC0158j

Gräslöken har gått i blom…

_DSC0159j

Och sommarens alla grönsallader växer så det knakar.

Nu går jag ut igen!

Kommentarer

  1. Det är helt enkelt underbart!
    Och väntan på egna tomater gör det inte sämre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kände att jag måste landa. Och var gör man det, om inte i det gröna?!

      Radera
  2. Hur går det med potatisbladen?

    SvaraRadera
  3. ÅÅÅÅÅH! Så välplanerat, vackert genomfört, underbart och stressfritt (?)... Här tog djungeln över för tre dagar sedan då värmen slog till. Från effektfull frodighet till - öh, vart tog alla strukturer vägen? Mu

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha! Jag riktade förstås kameran bort från rufset! Det är det som är modellen med att visa sin trädgård i bilder, man kan välja bort det mindre välplanerade. Och hellre djungel är små piriga, tynande, borttorkande tufsar...

      Radera

Skicka en kommentar

Det är alltid lika spännande att få veta vad någon tycker. Markera Namn/URL om du inte har något Google- eller Bloggerkonto. Har du ingen URL så räcker det att fylla i namn. Eller alias. Du kan vara anonym också om du vill.

Populära inlägg