Jag skulle kunna ruinera mig på garn…

_DSC1731uc

En butik som jag redan innan vi åkte bestämt mig för att besöka på Öland, var Ullcentrum i Löttorp. Jag hade kikat på deras hemsida och sett både det ena och det andra som jag definitivt hade lust att sticka fingrarna i.

Skördefest som det var, var det även fler som tänkt så, och den lilla butiken var full med folk.

Ullcentrum säljer inte bara garner, utan även kläder i lin och ull.

_DSC1735uc

Detta var vad jag fick med mig hem efter diverse rotande på de härliga hyllorna:

Tvåtrådigt ullgarn “Sommargrön” och “Ljusgrå” som jag tror ska bli en virkad filt.

och…

Två härvor av det ljuvligaste mjuka “Baby me Boo” från Misti Alpaca som ska få bli vinterns favorithalsduk.

_DSC1736uc

Tänk att jag aldrig kan låta bli garn…

Kommentarer

  1. Man kan ruinera sig på många olika sätt. Oftast dåliga. Att göra det på garn hör definitivt till de allra bästa och klokaste. :-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är alltid lika spännande att få veta vad någon tycker. Markera Namn/URL om du inte har något Google- eller Bloggerkonto. Har du ingen URL så räcker det att fylla i namn. Eller alias. Du kan vara anonym också om du vill.

Populära inlägg