Nulägesrapport

En av de bloggar jag regelbundet följer är Stickamera. Första gången jag snubblade över den, trodde jag faktiskt att namnet var en ordlek, eftersom Ulrika som driver den - förutom sina ljuvliga stickningar - visar så många fina bilder: Stic(k)-kamera.

Hursomhaver. Ett av hennes senare inlägg är en liten frågelista, som jag inte kan låta bli att kopiera. Som en liten rapport från nuläget:

ut 090424

  • Vem är i rummet med dig just nu? Ingen, men vaktmästarn rumsterar i rummet intill.
  • Vem skickade du senaste sms:et till? En mycket god vän.
  • Vem saknar du mest just nu? Mamsen. 
  • Var är din mobil just nu? I kameraväskan, där den alltid brukar vara. Å andra sidan är kameraväskan bara en armslängd bort. Där den alltid brukar vara.
  • Vad var det senaste du åt? Frukost: grönt te, nyponjuice och två lingongrova med kaviar.
  • Vad ser du mest fram emot just nu? Nästa husbilsresa. 
  • Om vad tänker du just nu att “näe, jag vill inte”? Jobba? Skämt åsido, jag har ett kul jobb, men just nu vill jag bara ut i den gryende spenaten.
  • Vems hem var du senast i (ditt eget räknas inte)? Grannen? 
  • Vad står på ditt “schema” idag? Webbjobb.
  • Vad finns till vänster om dig där du sitter/står just nu? En än så länge fri skrivbordsyta. Strax vänster därom: kameraväskan.
  • Om du tittar rakt fram, vad ser du då? Hm…  En datorskärm…
  • Vilken blogg besökte du senast? Stickamera…  Ler
  • Vad vill du helst av allt göra just nu? Ut i solen. Krypa runt på alla fyra i gröngräset med makron. Gå ner till havet. Lukta på det.
  • Om du fick välja en “superkraft”, vilken skulle du välja och varför? Äsch. Superkraft. Det är bra som det är. Eller, tja…  helande händer vore inte fel.
  • En låt du gärna lyssnar på om och om igen just nu? Är inne i en ickemusikperiod just nu.
  • Härligaste ljudet just nu? Koltrasten!
  • Något du skulle vilja lära dig? Köra husbilen! Men det handlar om att våga också. Den känns så STOR. 
  • Tre saker i din väska: Kameran. Ett extrabatteri och bibliotekskortet.
  • Var i världen skulle du vilja befinna dig just nu? Här. I Sverige. Finns inget vackrare än Sverige i maj.
  • Nattuggla eller morgonpigg? Definitivt nattuggla.
  • Det första du tänker på när du vaknar? Vad det är för färg på himlen.
  • Vad spenderar du helst pengar på? Böcker och garn.
  • Vem kramade du senast? Hussen.
  • Vem pussade du senast? Hussen. Emser vill inte pussas. 
  • Vad är du rädd för? (För egen del.) Cancer, att köra husbil, lömska människor.
  • Vad gör dig glad? Solen och värmen. Att människor omkring mig har det bra. 
  • “Pryl” du saknar mest just nu? Saknar inte en endaste pryl.
  • Favoritglass? Gillar inte glass, men är det riktigt varmt sätter jag i mig en Magnum Mandel.

Så. Där var mina svar på Stickameras frågor. Kopiera gärna, så får vi ännu fler rapporter från nuläget i denna den fagra maj.

Kommentarer

Populära inlägg