Tulipanaros

_DSC0732t

Vad är väl mera skönt för örat så här i januari, än knarrandet av tulpanblad mellan händerna? I Ulriksdals slottsträdgård finns självplock av tulpaner, och det går ju bara inte att låta bli. För dig som inte har tillgång till dylika excesser kommer här lite att gotta sig åt. Ljudet, frasandet av stjälkar och blad, får du tänka dig…

Så även doften. Men jag kan lova att det togs många djupa andetag av den mättade luften.

_DSC0721t

_DSC0722t

_DSC0723t

_DSC0713t

Fras!

Kommentarer

  1. Ett mini-Holland - inomhus! Härliga, ljuvliga vårvibbar!

    SvaraRadera
  2. Jag satt och läste ditt inlägg, när det kom svaga doftslingor som växte sig allt starkare, helt klart tulpandoft. Jag var tvungen att resa mig och kika i lokalen om någon satt in ett stort fång tulpaner. Eller har jag blivit knäpp? Det visade sig vara min kollega Cilla som antagligen smort in händerna med något innan hon försvann iväg från jobbet. Märkligt sammanträffande.

    SvaraRadera
  3. Så härligt att plocka själv, det har jag aldrig fått göra. Nog känner jag lukten alltid! Underbart!

    SvaraRadera
  4. Annica: Underbart!

    Karin: Kanske det inte alls var tulpandoft. Kanske det var din hjärna som spelade dig ett spratt med kombinationen doft/bild. Lustigt så det kan bli ibland.

    Kors och Tvärs: Jo, Ulriksdals slottsträdgård brukar ha självplock så här års. Riktigt trivsamt.

    SvaraRadera
  5. Tack för fina bilder.
    Hur visste du att tulpaner är mina favoritblommor?

    SvaraRadera
  6. zoega59: Varsågod! Jag visste inte, men jag hoppades det! :-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är alltid lika spännande att få veta vad någon tycker. Markera Namn/URL om du inte har något Google- eller Bloggerkonto. Har du ingen URL så räcker det att fylla i namn. Eller alias. Du kan vara anonym också om du vill.

Populära inlägg