Under natten regn och 11 sekundmeter...

Kommentarer

  1. Roligt! Ger associationen fikonlöv men det är ju inte det precis - varken arten av löv eller dess placering.
    Blåste lövet i 11 sekundmeter upp på killen/tjejen?
    Och så är det häftigt med kombinationen gråskala och ljusgrönt. Öite färg på skjortan anar jag också. Sånt där vill jag också lära mig!

    SvaraRadera
  2. Gabrielle: Allting är oerhört prosaiskt! Den här killen finns i en annons som sitter på en busskur. Det hade blåst och regnat hela natten och när jag gick förbi så satt bladet bara där på glaset. Uppblåst och fastklistrat på den blöta baken... Färgen du ser på skjortan är bara speglingar från en något färggladare verklighet. Men jag håller med om att reducerad färg i en bild kan lyfta fram och spännande...

    SvaraRadera
  3. Aha, det var så det var! Där ser man. Men det illustrerar väldigt väl att en stor del av det här med att skapa en bra bild ligger i fotografens öga och i förmågan att se och välja ett motiv.
    Hm...var inte det väldigt klokt sagt?

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är alltid lika spännande att få veta vad någon tycker. Markera Namn/URL om du inte har något Google- eller Bloggerkonto. Har du ingen URL så räcker det att fylla i namn. Eller alias. Du kan vara anonym också om du vill.

Populära inlägg