Miras Mirakel på förstasidan i DN



-Jag höll på att sätta kaffet i halsen i morse när jag fick se DN! sa vännen Slottsträdgårdsmästaren idag när vi träffades på stan. -Nej, vaddå? sa jag. -Det stod Miras Mirakel tvärs över hela framsidan på söndagsbilagan, sa han. Men det stod ingenting om dig...



När jag kom hem skyndade jag mig att slå upp DN och visst! Mitt bloggnamn på söndagsbilagan! Men det var naturligtvis inte om mig och min blogg. Det handlade om den duktiga operaregissören Mira Bartov och hennes jobb som chef på Folkoperan. Just nu jobbar hon med att sätta upp Pärlfiskarna av Georges Bizet. Det var en riktigt intressant artikel om henne och och hur hon vuxit upp mitt i musiken.

En lustig detalj är när hon berättar om hur hon och hennes bror som barn lekt Mozarts opera Trollflöjten med alla sina smurfar i rollerna. Jag kan se det framför mig.
Läs artikeln här.

Och Miras Mirakel är ju en allitteration, så det kanske inte ligger så långt undan sätta en sådan rubrik. Men ett lite kul sammanträffande är det...

(Foto i DN: Beatrice Lundborg)

Kommentarer

  1. Du burde ta copyright på bloggnavnet. ;)

    SvaraRadera
  2. Anita: Ja, kanske det. Frågan är hur det skulle gå till... Men jag har länkats från DN ett antal gånger i andra blogginlägg. Kanske någon journalist sett länken och kommit ihåg namnet i bakhuvudet. Eller framhuvudet...

    SvaraRadera
  3. Men du borde verkligen vara i ett stort DN-reportage Mira...din blogg är oerhört bra och viktig.

    SvaraRadera
  4. Slottsträdgårdsmästaren: Sasasa! Så bra som du blir jag aldrig. Och du har ju också varit i DN.

    SvaraRadera
  5. Tusse såg det också och tänkte på den "riktiga" Mira! ... Underbara bilder från järnhandeln med tillhörande lägenhet!

    SvaraRadera
  6. Tusse: Tack! Det är så roligt när jag lyckas förmedla lite av den känsla jag får när jag ser sådana här miljöer!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är alltid lika spännande att få veta vad någon tycker. Markera Namn/URL om du inte har något Google- eller Bloggerkonto. Har du ingen URL så räcker det att fylla i namn. Eller alias. Du kan vara anonym också om du vill.

Populära inlägg