Mira skribblar...



Jag kom i samspråk med Christina på Stribergs station om teckningar och hur hon vanligtvis brukar färglägga med akvarell, men att hon i det här spännande inlägget scannat in sina teckingar och sedan färglagt i datorn.



- Ja, svarade jag, så brukar jag också göra. Jag scannar min svartvita tuschteckning och ger den färg i Illustrator. -Aha, svarade Christina, så du tecknar också?



Nja... Det händer att jag gör det. När jag vill ha ett annat uttryckssätt än fotografiet, eller om en bild inte låter sig tas. Som händerna som kupar sig runt jordklotet ovan eller stugan med trädet i handen nedan.



Jämfört med den skickliga Christina är jag en amatör, men det funkar till det jag behöver i jobbet; enkla, tydliga illustrationer i glada färger... Så.

Kommentarer

  1. Så roligt att se dina teckningar Mira - jättefina!
    Jag tänkte faktiskt fråga i en kommentar om du hade visat några på din blogg tidigare, men sen tyckte jag att det verkade för pushigt så jag lät bli...

    SvaraRadera
  2. Christina: Tack! Men du är bäst!!!

    SvaraRadera
  3. Fina teckningar! Du har många strängar på din konstnärliga lyra.

    SvaraRadera
  4. Staffan H: Lite om mycket, känns det som...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är alltid lika spännande att få veta vad någon tycker. Markera Namn/URL om du inte har något Google- eller Bloggerkonto. Har du ingen URL så räcker det att fylla i namn. Eller alias. Du kan vara anonym också om du vill.

Populära inlägg