Beckholmen - Båtarna



Så. Sist men inte minst i mitt lilla bildreportage från Beckholmen - båtarna. Båtarna som givit och ger ön dess karaktär.










Här finns alla sorter, från små ekor och snipor till skutor och stora fartyg. I den största dockan låg till och med en av vägverkets stora, gula färjor.

Låt oss hoppas att Beckholmen får fortsätta att vara en renodlat maritim miljö, och att inte någon får för sig att jämna ut, fylla igen, riva omkull och peppra tjyvtjockt med glassiga nyfunkisbostäder till skyhöga priser...



Lilla Bore låg inte förtöjd vid Beckholmen utan vid en brygga mitt emot, men hon är så fin, så hon får vara med ändå.

Kommentarer

  1. Vad mycket olika saker man hinner se på den förhållandevis korta tiden. Snygga bilder som vanligt.

    SvaraRadera
  2. Bilden med de två kölarna för vid för är nästan som en tavla. Fantastisk!

    SvaraRadera
  3. Staffan H: En del blev ju, av förklarliga skäl, lika. Men det gör inget. Vi hade kul!

    Kesu: Tack! Å, om du visst vilken fin dag det var. Sommar! Bilderna liksom tog sig själva. Det kunde inte bli annat än bra! :-)

    SvaraRadera
  4. Å ja, var inte så blygsam. Du är en ruggigt duktig fotograf. :) Så det så. Nu har jag scrollat igenom alla bilderna en gång till och fastnat även för bild no 6 och 7 m man räknar fr o m den allra översta båten. ALLA är fina, men de där tre (alltså ink den jag nämnde igår) är EXTRA fina tycker jag. Nu vet du det :)

    SvaraRadera
  5. Kesu: Åkej'ra!!! Jag tackar och bockar! :-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är alltid lika spännande att få veta vad någon tycker. Markera Namn/URL om du inte har något Google- eller Bloggerkonto. Har du ingen URL så räcker det att fylla i namn. Eller alias. Du kan vara anonym också om du vill.

Populära inlägg