Om tvålkoppar och om att blogga på landet...

Det finns så mycket att se, så mycket jag vill visa och berätta för er här från Bohuslän - min barndoms bygd.

Men i min lilla stuga finns inget bredband. Bara en liten tvålkopp upphängd i ett fönster. Det blinkar om den. Ett grönt litet öga. Genom denna lilla tvålkopp passerar mina digitala ord och bilder just nu. Det går inte fort. Det tar 20 minuter att ladda upp fem bilder. Och jag har suttit med mina Uddevalla-inlägg sedan halv åtta! Ja - jag vet, jag är en helgalen bloggare.

Och idag har jag varit ute vid kusten och tagit lika många bilder till... Det är som med vykort från utlandet. De kommer fram när resenären redan är hemma. Men jag kan inte låta bli. Det är... det roligaste som finns!

Så jag ber er, mina bloggvänner, om ursäkt för att jag inte besöker och kommenterar som jag brukar just nu. Eller svarar på era kommentarer. Det tar - med den lilla tvålkoppens hjälp - fem minuter bara att ladda upp kommentarsrutan. Jag kommer igen när jag är hemma.

Och ändå är jag så lycklig! Över att det går! Att jag kan blogga överhuvudtaget! Så...

Kommentarer

  1. Ha det skönt i Bohuslän! Jag är glad för de inlägg du lägger upp och jag förstår att Internet inte går fort därifrån. Jag tror man ska vara lite galen ibland när man bloggar. :-)

    SvaraRadera
  2. Staffan H: Blogggalningen fick, efter ett telefonsamtal till Tele2, reda på att den starkaste signalen inte alltid ger den snabbaste uppkopplingen. Så jag ändrade och fick svag signal och att skicka över fem bilder går nu på tre minuter... Men då var jag nästan färdig med alltihopa...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är alltid lika spännande att få veta vad någon tycker. Markera Namn/URL om du inte har något Google- eller Bloggerkonto. Har du ingen URL så räcker det att fylla i namn. Eller alias. Du kan vara anonym också om du vill.

Populära inlägg