I detta tecken?



När jag gick runt Ekebysjön idag, så fångades min uppmärksamhet av ett helt litet tecken som dök upp då och då på olika platser. På stolpar, fundament och skyltar.



Första gången jag såg det så trodde jag det var någon sorts symbol för utlopp eller inlopp för vatten. Sen dök det upp igen, på ett ben under en bänk. Inget utlopp för vatten här, tänkte jag.



Är det ett tag? Ovanligt diskret och välgjort i så fall. Ett kännetecken för någon obskyr, subversiv grupp? Symbol för tältplats? Öppen spis? Snart började jag kika efter det. När skulle det dyka upp igen?



Är det något jag borde begripa? Förstår fortfarande inte...

Kommentarer

  1. En hemlig karta kanske. Här är det...

    SvaraRadera
  2. Det där ser inte ut som någon vanlig "tag". Påminner lite om markeringar på en fotbollsplan. Mysko...

    SvaraRadera
  3. Ninna: I så fall är det "här" på flera olika platser...

    Staffan H: Ja, visst är det mysko! Jag undrar om jag någonsin kommer att få en förklaring...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är alltid lika spännande att få veta vad någon tycker. Markera Namn/URL om du inte har något Google- eller Bloggerkonto. Har du ingen URL så räcker det att fylla i namn. Eller alias. Du kan vara anonym också om du vill.

Populära inlägg