Jag gillar inte orkidéer...




...ändå har ett helt gäng hittat till mitt hem. Och där står de. Och blommar allihopa på en gång. Jag kokar dem i genomskinliga glaskrukor, jag steker dem i gassande sol. Jag dränker dem i regnvatten på sommaren och leker ökentorka med dem på vintern. De blommar hejdlöst. De sträcker sina vaxartade blomblad mot mej och fullkomligt vräker ut sin nästan konstgjorda skönhet. Jag räcker ut tungan tillbaka.

Jag fotograferar dem, bär dem från fönster till fönster, grälar på dem och de vräker ut sej och bara älskar att bo hos mej...

Men jag måste säga till deras fördel, att de är ganska så fotogenique...

Kommentarer

  1. Hahaha ja, de är dom onekligen! Kul att dom retar dig genom att trivas!
    Jag är inte heller ett orkidé-fan, men de är fina att titta på och lite intressanta tycker jag nog. Åtminstone lite... Finns gott om dem i botaniskas växthus där jag har praktiserat. Men än har ingen hittat hem till mig - tror de skulle vara på kortvarigt besök isåfall!
    Ha det gott & gott nytt!

    SvaraRadera
  2. Gott nytt själv! Jag har fått dom... Allihopa.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är alltid lika spännande att få veta vad någon tycker. Markera Namn/URL om du inte har något Google- eller Bloggerkonto. Har du ingen URL så räcker det att fylla i namn. Eller alias. Du kan vara anonym också om du vill.

Populära inlägg