Miras Mirakel - ett år



Den 16 maj förra året hade en lång tids funderande mognat klart, och jag registrerade Miras Mirakel på Blogger. Jag tyckte jag hade något jag ville visa, något jag ville berätta och jag tänkte att en blogg kanske kunde vara ett forum för det.

Mitt privata fotograferande hade gått i stå och lusten och upptäckarglädjen hade gått och gömt sej.

Om jag nu, så här ett år senare, ska göra en resumé kan jag inte säga annat än att bloggen, och framför allt mina läsare, har fått mej att vakna till på nytt. Jag ser igen. Tack!

Kommentarer

  1. Grattis på ettårsdagen!
    Det var ett beslut som många har glädje av!
    Margaretha

    SvaraRadera
  2. Stort gtattis på ettårsdagen. Din blogg är en skatt i bloggvärlden. Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  3. em: Det är jag som ska tacka - för att du vill besöka mej...

    Slottsträdgårdsmästaren: Glöm inte min vän, att det är du som är min förebild...

    SvaraRadera
  4. Gokväll, och stort grattis på ettårsdagen. :-)

    Maken o jag var på utflykt idag för att fota rams och tandrot. Slog upp tandroten i min flora nu när vi kom hem och såg på samma sida något som skulle kunna vara din mystiska växt (som passade så bra ihop med mandelblom). Bildgoogla på bäckbräsma, alternativt kärrbräsma om inte bladen stämmer med den första. Tror du att det kan vara någon av dem?
    /I.

    SvaraRadera
  5. Lilla Eken: Man bugar sig!

    Och jag tror du har kommit på något här! Fast vid närmare titt så tror jag att det är Ängsbräsma, eftersom Bäckbräsman tydligen har rent vita blommor. Stort tack Lilla Ek! Vad vore man utan sina bloggvänner? Svar: okunnig!

    SvaraRadera
  6. Ulf Käck: Tack! Och jag lovar... Jag ska skärpa mej vad gäller Shutter central! Jag har bara haft så ... mycket att göra den senaste tiden.

    SvaraRadera
  7. Grattis till ett år i bloggvärlden! Din blogg är alltid så intressant och trevlig att besöka.

    Jag önskar att fler ville upptäcka glädjen med att blogga, för jag tycker att bloggandet är en sorts berättarglädje. Att få visa och berätta för andra, få respons, feedback och tips tillbaka har varit en källa till stor glädje och utveckling för mig.

    Nu ser jag fram mot fortsatt bloggläsande på Miras Mirakel (bra titel på din blogg)!

    SvaraRadera
  8. Staffan H: Tack! Och jag kontrar! Din blogg är också mycket intressant och trevlig att besöka. jag lär mej något nytt, får en ny, spännande bildvinkel eller en fundering som jag kan gå och grunna på.

    Jag håller med - därför ägnade jag en halvtimme i helgen för att försöka övertala en blygsam, skrivande, fotograferande vän att börja blogga. Vi får se hur det går.

    Och Miras Mirakel - det var något av det första som dök upp när jag funderade på namn. Jag tänkte än det ena, än det andra, men Miraklet satt fast. Just för att det var litegrann av det jag ville berätta om: livets små mirakel. Att se det lilla i det stora och det stora i det lilla. Ett tag var jag orolig för att det skulle påminna för mycket om den gamla Millas Mirakel, men då får det vara så i så fall...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Det är alltid lika spännande att få veta vad någon tycker. Markera Namn/URL om du inte har något Google- eller Bloggerkonto. Har du ingen URL så räcker det att fylla i namn. Eller alias. Du kan vara anonym också om du vill.

Populära inlägg